Wednesday, October 21, 2009

Luahan Rasa Insan Yang Kerdil

Salam..

Hi readers.. Kali ni aku nak share ngan korang pengalaman aku sepanjang buat research. Tentang bagaimana rasanya bila apa yang kita buat direject dan dinafikan kebenaran yang sebenar.

Apa perasaan korang bila sesuatu bende yang korang buat dengan penuh dedikasi. Korang kerah tenaga secukupnya hanya untuk mendapatkan hasil yang terbaik. Dan Hasil yang dilakukan disemak minggu demi minggu..

Dan apa perasaan korang bila korang seorang yang naïf dalam sesuatu bidang tidak dibimbiing secukupnya untuk melakukan sesuatu. Pada fikiran korang tepat. Tapi disebabkan tiada sebuah bimbingan korang lemas di suatu tempat.

Dan apa pendapat korang bila orang yang kita harapkan memahami kita melepaskan tangungjawabnya demi ego seorang pembimbing yang pada anggapannya perlu perfect dan tiada celanya.

Sesungguhnya itulah perasaan yang aku rasakan. Perit.. Sakit.. Aku dah tak terdaya lagi..

Kini.. Tinggal lagi 2 minggu sahaja lagi untuk aku bergelar seorang mahasiswa di UiTM Bandaraya Melaka. Apa yang aku harapkan 2 tahun pembelajaran aku disini berakhir dengan sebuah penamat cerita yang indah..

Hmmm.. Kalaulah…

No comments: