Monday, February 9, 2009

9th February 2009

Pada jam 2.18 pagi ni aku berada dalam bilik hostel yang sunyi kerana rakan2 seperjuanganku dah tertidur.. Telah jauh mereka dibawa mimpi2 yang indah..

Pelbagai ragam manusia aku kenali selama aku hidup.. Menjadi "rencah" yang berguna buat aku teruskan hidup dengan sempurna..

Ada yang baik ada yang buruk..

Yang baik tulah aku carik2 selama ni..

Yang buruk2 tu aku dah buang dalam tong sampah..

Tapi yang buruk tu jugalah yang sentiasa arik masalah.. Adoilah...

Satu je nasihat aku.. Hidup kena telus.. Jangan hidup 100% dalam alam khayalan.. You know what I mean? Jangan berlakon.. Konon dirimu ini dan itu sedangkan dirimu entah bagaimana..

Ingat.. Sepandai2 tupai melompat.. Akhirnya jatuh ke tanah jua.. Bila dah jatuh atas tanah jangan cuba pindah ke daerah lain pula ye? Kerana apa yang buruk akan kelihatan jua walau dimana anda berada..

Anda tak dapat lari..

Tapi duduk diam2.. Tukarkan diri anda kepada yang baru.. Bukan Recon.. You know what I mean?

Lu pikirlah sendiri...

No comments: