Wednesday, March 23, 2011

A Non-The Up Date

Ahahaha... "A Non-The Up Date".. Amende tuh? Another Update lah..

Blog ni dah bersawang dah kan? Hehe.. Lama gila tak update..

My life is so busy.. Only Lords know it.. Explain ka orang pun bukan orang nak percaya.

As aku dah masuh alam bermeja dan bangku (School Mood), kepala aku dipenuhi dengan Assignment.. Ditambah lagi lagi beban itu apabila aku dengan confident-nya pergi terima jawatan sebagai Research Assistant (R.A) kat UPM nih.

Seriously exhausted..

Selama 4 bulan itu kepala aku sentiasa melayang dan sakit. Akibatnya.. Kerja assignment aku tertangguh demi menyiapkan kerja hakiki aku sebagai R.A. Dan dalam masa itu juga ada seekor makhluk syaitan yang sengaja menduga kesabaran aku dengan memberikan tekanan secara lembut dan memperdayakan rakan2 aku. Alhamdulillah aku tabah kerna aku tahu siapa syaitan itu.

Langkah berjaga2 diambil.. Namun Syaitan itu bertindak lebih agresif dengan cubaan melumpuhkan sistem akademik aku dengan melaporkan sesuatu yang palsu pada pensyarah aku. Nevermind.. Allah is Great.. I knew it..

Dan berakhirlah semester 2 yang penuh dugaan..

Kini disemester baru.. Aku buka lembaran baru pada sebuah buku kehidupan pelajar yang naif..

Aku memulakan semula kehidupan ini dengan mengambil kira teladan yang sebelumnya..

Kini Alhamdulillah.. Kehidupan aku beransur tenang.. Dan kontrak R.A. aku menanti hari2 akhir untuk tamat.. InsyaAllah.. Selepas ini, akan aku naikkan pointer semester ini demi mengejar cita2ku..

:)




No comments: