Wednesday, September 12, 2012

Sarawak Bumi Kenyalang (Part 4)

Hi! Bersiaran lagi di petang Rabu (skrip pengacaraan tv lah pulak.. Hehe..).  Kini Part 4 disambung sehingga tamat cerita Negeri Sarawak dari saya buat edisi kali ini.

JENG JENG.. Apakah pose itu? Sebenarnya.. Saya hampir tersungkur ke dalam kolam air itu (KECEBUSH). Kerana "stepping stone" itu bergerak ketika saya berjalan diatasnya.. Nak tak nak pose cover daripada saya sebelum sekiranya saya jatuh tanpa apa-apa pose. Yelah.. buat penat je berdiri atas batu tu.. Hehe..

Panorama Dewan Bandara Kuching Utara

Cantik sungguh landskapnya.. Boleh picnic lagi disini.. Angin pun sepoi-sepo bahasa..Nyaman.. Oh silap.. Di Sarawak "Nyaman" maksudnya Sedap.. Tapi kalau Nyaman orang semenanjung disini apa pula "kelaka"nya ya? 

Remy Ishak.. Eh silap.. Ini rakan setugas saya ke Sarawak.. Fadly Amri.. 

Pemandangan Masjid Jamek Kuching, Sarawak dari luar..

Pustaka Negeri Sarawak


Borneo Convention Centre

Dan tibalah masa kami pulang ke Kuala Lumpur. 

2 tiket telah tesedia buat kami. Economy Class dari Malaysia Airlines sememangnya tidak pernah menghampakan. Inginkan keselesaan? Pilihlah Malaysia Airlines sebagai rakan penerbangan anda.

Memori indah di Negeri Sarawak sememangnya tidak mampu dilupakan. Melayu Cina India serta kaum majoriti Negeri Sarawak yang lain kesemuanya hidup serumpun. Nila hormat menghormati antara satu sama lain sememangnya sebuah nilai yang dapat kita lihat disini. Respect Sarawak..!!!


Selamat tinggal Bumi Kenyalang. Suatu hari nanti pasti aku akan kembali kesini.. Pesawat meninggalkan tanah Sarawak..

P/s: Kesemua foto didalam siri ini diambil dengan menggunakan kamera Canon Digital IXUS 951S. Tiada DSLR diperlukan disini. Terima kasih Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) diatas peluang ini.

No comments: